Wat je zult leren in deze Adobe Illustrator-tutorial
Begin met het maken van een nieuw document (Controle-N) en stel de artboardgrootte in op 600 bij 600 px. . Maak een vierkant ter grootte van het artboard met behulp van de Rechthoekgereedschap (M) en vul hem met een lichtblauwe kleur (R=182, G=235, B=239).
In de Lagen paneel, maak twee lagen. De bovenste laag wordt hernoemd naar "Character", en de onderste laag wordt hernoemd naar "Background." Vergrendel de onderste laag.
Selecteer de bovenste laag, "Karakter". We gaan nu de lichaamsvorm creëren. Selecteer de Ellipse Tool (L) en klik ergens op het bord. Enter Breedte: 290px en Hoogte: 240px. Vul met wit.
Gebruik maken van de Direct Selectie Tool (A), selecteer het bovenste punt. Terwijl vasthouden Shift, sleep het bovenste punt ongeveer 80px up.
Selecteer het bovenste punt opnieuw. Selecteer de linkerhandgreep en sleep deze naar links, zodat deze er als volgt uitziet.
Selecteer het onderste punt, en Shift-sleep naar beneden, ongeveer 10px.
Om het symmetrisch te maken, creëer je nu een rechthoek die groter is dan het lichaam met de Rechthoekgereedschap (M). Met de Selectiehulpmiddel (V), plaats het zo dat de linkerrand op één lijn ligt met het midden van de lichaamsvorm. Selecteer beide vormen. Breng de Pathfinder panel en klik Minus Front.
Selecteer de helft en ga naar Object > Transform > Reflect. . Selecteer de Verticale as en selecteer Copy. . Sleep de andere helft naar rechts, zodat ze in het midden klikken. Selecteer beide vormen en, in de Pathfinder paneel, klik Unite (Samenvoegen).
We gaan nu de benen creëren. Gebruik maken van de Ellipse Tool (L), maak een cirkel 60px wide. Met de Direct Selectie Tool (A), selecteer het onderste punt en Shift-drag down about 45px.
Om de onderkant minder puntig te maken, selecteert u het onderste punt met de Direct Selectie Tool (A). Sleep de linkerhandgreep iets naar links terwijl u deze vasthoudt Shift. Doe hetzelfde aan de rechterkant.
Plaats het been linksonder in het lichaam. Sleep dan een kopie naar rechts. Houd hiervoor vast Alt-verschuiving tijdens het slepen van de vorm.
Selecteer het lichaam en twee benen en, in de Pathfinder, klik Unite.
Selecteer het lichaam en schets het met 6 pt Weight en klik Ronde Cap en Ronde Join. . Ik heb een donkerbruine kleur gekozen (R=96, G=60, B=54).
Om het gezicht vorm te maken, maak een ellips met behulp van de Ellipse Tool (L) met Breedte: 210px en Hoogte: 120 px. . Vul met een donkerder blauwe kleur (R=96, G=198, B=208). Direct selecteren (A) het onderste punt en Shift-drag ongeveer omhoog 10px.
Plaats deze vorm in de bovenste helft van het lichaam.
Plaats deze vorm in de bovenste helft van het lichaam.
Nu op naar de ogen. Maak een ellips met behulp van de Ellipse Tool (L) met Breedte: 30px en Hoogte: 38px. . Vul hem met dezelfde donkerbruine kleur. Selecteer de ellips en ga naar Object > Pad > Offsetpad. . Enter -4 px in Offset en raak OK.
Selecteer beide vormen en in de Pathfinder paneel, raak Minus Front. . Maak een grotere rechthoek met de Rechthoekgereedschap (M) en plaats het over de onderste helft van de vorm. In de Pathfinder nogmaals, raak Minus Front, dus je houdt een boogvorm over.
Slag het oog met dezelfde kleur met behulp van 3 pt Weight, Ronde Cap, en Ronde Join. . Plaats het oog op de blauwe gezichtsvorm en dupliceer (Alt-Shift-Drag).
De volgende is de mond. Maak een ellips met behulp van de Ellipse Tool (L) met Breedte: 36px en Hoogte: 38px. . Vul hem met dezelfde bruine kleur. Maak een grotere rechthoek met behulp van de Rechthoekgereedschap (M) en plaats het over de bovenste helft van de ellips. Selecteer beide vormen, en in de Pathfinder, raak Minus Front.
Om de tong te maken, maakt u dezelfde ellips en plaatst u deze over de halve cirkelvorm. . Selecteer de halve cirkel, Copy het (Controle-C ) nl Plakken aan de voorkant (Controle-F).
Selecteer nu de halve cirkel en de ellips. In de Pathfinder, klik Intersect. . Vul de tongvorm met een roze kleur (R=238, G=96, B=146).
Selecteer de bruine halve cirkelvorm en omlijn deze met 4 pt Slaggewicht, Ronde Cap, en Ronde Join. . Set Lijnslag uit naar Buiten.
Selecteer alle vormen van de mond en Group zij (Controle-G). Plaats de mond tussen de ogen.
Laten we de wangen maken. Maak gewoon een ellips met de Ellipse Tool (L) 28 px breed en 14px high. Vul hem met dezelfde roze kleur als de tong.
Plaats het onder het linkeroog en sleep een duplicaat naar de rechterkant (Alt-Shift-drag).
Nu maken we het haar. Gebruik maken van de Pengereedschap (P), trek het haar uit met een witte vulling. Teken eerst de linker "blad" vorm. Ga verder met het tekenen van de tweede en derde bladvorm. Sluit het pad niet af.
Zie dit geweldig Pen Tool Guide als u niet bekend bent met de Pen Tool. U kunt ook meer te weten komen over de Sneltoetsen voor Pen Tool.
Plaats de haarvorm boven het gezicht.
Om de schaduw van het haar te maken, Copy de haarvorm (Controle-C) en Plakken in Back (Controle-B). Beweeg het langs naar beneden Shift-slepen. . Vul het met een donkerder blauwe kleur (R=66, G=146, B=169).
De rechterbovenhoek van de schaduw is nog steeds zichtbaar. Om dit te verbergen, Directe selectie (A) de bovenste - rechter punt en verplaats deze naar links.
Definieer de haarlijn. Eerst, Copy de witte haarvorm (Controle-C) en Plakken aan de voorkant (Controle-F). Selecteer de haarvorm en Stroke met dezelfde bruine kleur, 5 pt Slaggewicht, Ronde Cap, en Ronde Join.
Laten we de buik creëren. Maak eerst een ellips met behulp van de Ellipse Tool (L) met Breedte: 112px en Hoogte: 80px. Vul het met dezelfde blauwe kleur als het gezicht. Omtrek het dan met dezelfde kleur met een 32 pt Slaggewicht en Ronde Cap. . Check Gestreepte lijn, binnenkomen 0 pt in dash, en 22 pt in gap. Hierdoor ontstaat een geschulpte rand.
Plaats de buik onder het gezicht.
Maak de navel door een lijn te maken met behulp van de Lijnsegmenttool (\) 16 px long. Stroke het met de bruine kleur, 5 pt, en Ronde Cap. . Dan Copy het (Controle-C) en Plakken aan de voorkant (Controle-F). Draai de kopie 90 graden. Selecteer beide lijnen, Group zij (Controle-G), en roteer 45 graden.
Plaats het in het onderste gedeelte van de buik.
Laten we het wat armen geven. We zullen de Pengereedschap (P) en Breedtegereedschap (Shift-W) om dit te doen. Begin met het tekenen van een eenvoudige gebogen lijn met de Pengereedschap (P) zoals hieronder weergegeven. Geef het een witte Stroke met 3 pt Weight en Ronde Cap.
Als de regel is geselecteerd, selecteert u de Breedtegereedschap (Shift-W). . Vergroot het bovenste punt tot ongeveer 26px en het onderste punt tot ongeveer 40px.
Om hier een vorm van te maken, selecteert u de lijn en gaat u naar Object > Pad > Overzicht Stroke.
Creëer de schaduw van de arm, zoals we eerder deden voor het haar. Copy de arm (Controle-C) en Plakken in Back (Controle-B). Shift-drag het naar beneden en vul het met een grijze kleur (R=109, G=110, B=112). Stel de Ondoorzichtigheid naar 80%.
We moeten het pad openen. Zoom in zodat je de punten beter kunt zien. Gebruik de Schaargereedschap (C) om het pad op twee punten naar de top af te snijden. Verwijder het bovenste gedeelte.
De schaduw gluurt erdoorheen. Selecteer eenvoudig het bovenste punt en verplaats het naar beneden.
Nu kunnen we de arm omlijnen. Selecteer de arm en Stroke het met bruine kleur, 5 pt, en Ronde Cap. . Selecteer de arm en zijn schaduw. Group zij (Controle-G). Plaats de arm aan de linkerkant van het lichaam. Selecteer vervolgens de hele arm en ga naar Object > Transform > Reflect. . Reflecteren in de Verticale as en Copy. Shift-drag het naar de rechterkant.
Dit monster heeft wat hoorns nodig. We kunnen ze op dezelfde manier maken als de armen, met de Breedtegereedschap (Shift-W). . Gebruik maken van de Pengereedschap (P), teken een gebogen lijn en strijk deze met geel en 3 pt (R=255, G=240, B=104). Met de Breedtegereedschap (Shift-W), vergroot beide punten als volgt
Selecteer de regel en ga naar Object > Pad > Overzichtsslag om er een vorm van te maken. Schets het vervolgens met een 6 pt Slaggewicht in donkerbruin.
Nu moeten we de hoorn achter het monster plaatsen. Selecteer de hoorn en sla Controle-verschuiving -[. De hoorn werd achter alles gestuurd. Plaats de hoorn erop en draai hem indien nodig.
Laten we wat strepen aan de hoorn toevoegen. Selecteer de hoorn en ga naar Object > Uitbreiden en raak OK. . Dan Degroeperen (Control-Shift-G). . Selecteer de gele vulvorm en Copy het (Controle-C) en Plakken aan de voorkant (Controle-F). Selecteer beide vulvormen door te slepen om de hele hoorn te selecteren en Shift-klikken de omtrekvorm om het te deselecteren. Nu je de twee vulvormen hebt geselecteerd, ga naar Voorwerp > Knippen Masker > Maken (controle-7).
Dubbelklik de vulvorm om in het masker te komen.
Met de Pengereedschap (P), een donkerder gele kleur (R=242, G=212, B=66), Stroke 12 pt, teken drie strepen. Klik dan uit het masker.
Selecteer de hele hoorn en ga naar Object > Transform > Reflect en raak Copy. Shift-drag de hoorn naar de andere kant.
Laten we wat details aan de voeten toevoegen. Gebruik hiervoor dezelfde methode als de vorige stap door een Knippen Masker met het lichaam. Klik in het masker. Laten we nu het voetdetail maken. Maak een rechthoek die het onderste derde deel van het been bedekt met de Rechthoekgereedschap (M). Vul het met dezelfde kleur als de buik.
Maak dan drie kleine gelijke ellipsen met de Ellipse Tool (L) en leg ze bovenop de rechthoek. Group de ellipsen (Controle-G).
Selecteer de gegroepeerde ellipsen en rechthoek, breng de Pathfinder, en raak Minus Front. . Dupliceer het naar de andere kant (Alt-Shift-drag) en klik uit het masker.
Het monster is bijna compleet! Voeg een grijze schaduw toe door een ellips te maken 250px breed en 28px high. Plaats het achter alles met Controle-verschuiving-[ en verplaats het naar de bodem.
De laatste stap is het toevoegen van een achtergrond. Yeti's wonen toch in de bergen? Ik besloot abstracte bergen te maken met eenvoudige driehoeken.
Vergrendel eerst de "Character Layer" en ontgrendel de "Background Layer". Selecteer de "Achtergrondlaag". Om een driehoek te maken, selecteert u de Star Tool en klik ergens op het bord.
Enter 10px in Straal 1, 20px in Straal 2, en 3 punten. . Vul het met een lichtblauwe kleur (R=235, G=251, B=252). Draai de driehoek 180 graden.
Dupliceer en rangschik de driehoeken om "bergen" te vormen.
Verander ten slotte de kleuren van de driehoeken om een gradiënteffect te creëren.
Onze yeti karakter monster illustratie is af! Je kunt nu een verscheidenheid aan monsters maken met behulp van alle technieken die je in deze tutorial hebt geleerd. Ik hoop dat je het leuk vond om dit schattige monster te maken.